Ózdi Városi Óvodák Nemzetőr Úti Tagóvodája
Az oktatási- nevelési gyakorlat kiemelt célja:
Változatos és komplex tevékenységi formák biztosításával, tudatos környezetalakítással, a szabad mozgástevékenység, a természetes mozgáskedv és mozgásigény kielégítésére helyezi a hangsúlyt, érzelmi biztonságot nyújtó légkörben, az egyes gyermekek képességeinek figyelembevételével.
Céljaink között szerepel a harmonikus személyiségfejlődés kibontakoztatása, a gyermekek sikeres felkészítése az iskolai életre, amelynek során figyelemmel kísérjük az eltérő egyéni képességeket, a gyermekek szociális hátterét, lehetőséget biztosítunk a tehetséges gyermekek fejlődésére több tehetséggondozó műhely munkáján keresztül.
Az oktatási- nevelési gyakorlat kiemelt feladatai:
Makk Marci elnevezésű saját pedagógiai programunk a Komplex Prevenciós Program helyi adaptációja.
A Komplex Prevenciós Programot alapul véve fő feladataink a gyermekek egyéni eltéréseinek figyelembe vételével:
A harmonikus személyiségfejlesztés
Az iskolai potenciális tanulási zavarok megelőzése – prevenciója
Fejlesztőprogram:
Mozgásfejlesztés
Percepciófejlesztés
Verbális fejlesztés
A mozgáskotta nevű mozgásfejlesztő programot óvodánk 2013-tól használja, amely a 3-7 éves gyermekek testi, kognitív képességeit játékosan fejleszti. Hatékony a mindennapokban csoportszobában, tornaszobában,figyelembe véve a óvodások egyéni és életkori sajátosságait. A módszer alkalmazásával célzott képességfejlesztést valósítunk meg. Az óvodában használható eszközkészletet vásároltunk meg, amely tartalmazza a mozgáskotta lapokat, hozzátartozó állatokat ábrázoló babzsákokat.
Óvodánkban többféle tehetséggondozó műhelymunkát szervezünk. Az óvodapedagógusok személyes felmérés, óvónői visszajelzések után választják ki egy-egy műhelybe a gyermekeket, az adott műhelyhez szükséges készségek alapján. Lehetőség nyílik minden évben a Bozsik Ovi- Foci programba kerülni, az Iciri – Piciri néptánc műhelyhez csatlakozni, és a Kézműves műhely foglalkozásain részt venni. A tehetséges gyermekek azonosítását követően megkezdődnek a műhely foglalkozások, amelynek egész éves munkáját követően a Tehetségnapi bemutatón tekinthetjük meg, egyfajta lezárásként.
Változatos és komplex tevékenységi formák biztosításával, tudatos környezetalakítással, a szabad mozgástevékenység, a természetes mozgáskedv és mozgásigény kielégítésére helyezi a hangsúlyt, érzelmi biztonságot nyújtó légkörben, az egyes gyermekek képességeinek figyelembevételével.
Céljaink között szerepel a harmonikus személyiségfejlődés kibontakoztatása, a gyermekek sikeres felkészítése az iskolai életre, amelynek során figyelemmel kísérjük az eltérő egyéni képességeket, a gyermekek szociális hátterét, lehetőséget biztosítunk a tehetséges gyermekek fejlődésére több tehetséggondozó műhely munkáján keresztül.
Az oktatási- nevelési gyakorlat kiemelt feladatai:
Makk Marci elnevezésű saját pedagógiai programunk a Komplex Prevenciós Program helyi adaptációja.
A Komplex Prevenciós Programot alapul véve fő feladataink a gyermekek egyéni eltéréseinek figyelembe vételével:
A harmonikus személyiségfejlesztés
Az iskolai potenciális tanulási zavarok megelőzése – prevenciója
Fejlesztőprogram:
Mozgásfejlesztés
Percepciófejlesztés
Verbális fejlesztés
A mozgáskotta nevű mozgásfejlesztő programot óvodánk 2013-tól használja, amely a 3-7 éves gyermekek testi, kognitív képességeit játékosan fejleszti. Hatékony a mindennapokban csoportszobában, tornaszobában,figyelembe véve a óvodások egyéni és életkori sajátosságait. A módszer alkalmazásával célzott képességfejlesztést valósítunk meg. Az óvodában használható eszközkészletet vásároltunk meg, amely tartalmazza a mozgáskotta lapokat, hozzátartozó állatokat ábrázoló babzsákokat.
Óvodánkban többféle tehetséggondozó műhelymunkát szervezünk. Az óvodapedagógusok személyes felmérés, óvónői visszajelzések után választják ki egy-egy műhelybe a gyermekeket, az adott műhelyhez szükséges készségek alapján. Lehetőség nyílik minden évben a Bozsik Ovi- Foci programba kerülni, az Iciri – Piciri néptánc műhelyhez csatlakozni, és a Kézműves műhely foglalkozásain részt venni. A tehetséges gyermekek azonosítását követően megkezdődnek a műhely foglalkozások, amelynek egész éves munkáját követően a Tehetségnapi bemutatón tekinthetjük meg, egyfajta lezárásként.

Csoportjaink
Süni csoport

Tölgyesiné Szakály Dolóresz
Kucsné Csutor Judit
Dajka:
Aradszkiné Kovács Boglárka
Pillangó csoport

Kovács Renáta
Mede- Bárdos Krisztina
Dajka
Bedéné Gábor Ágnes
Őzike csoport

Koós Renáta
Kiss- Balogh Kitti
Dajka:
Tompáné Bittner Krisztina
Nyuszi csoport

Szabó Adrienn
Pedagógiai asszisztens
Kiss Viktória
Dajka
Pásztorné Molnár Erika
Cica csoport

Némethné Szabó Katalin
Répási Judit
Dajka
Kaiser Zoltánné
Kutyus csoport

Köhlerné Blaskó Mónika
Kónya Judit
Dajka
Schulcz Erika
Katica csoport

Ferenczi Erika
Daróczi Ilona
Szaniszlóné Kovács Nikoletta
Dajka
Bujdosó Richárdné
Tök jó Haloween nap a Süni csoportban 10. 27.

